27.2.2016 se v Olomouci konal přípravný závod na Mistrovství České republiky v kategoriích 1/10 Buggy 2WD, 1/10 Buggy 4WD, 1/10 SCT 2WD a konečně i coby doplněk 1/14 Mini. Příležitost vyzkoušet si nový koberec, stejné specifikace jako je koberec, na kterém se jezdí European Offroad Series si nenechal ujít ani teamový jezdec TLR-David Křižák a to ve svých obvyklých kategoriích buggy 2WD a SCT 2WD.

Prvotní dojem z nákresu trati, který olomoucký klub zveřejnil na svých FB stránkách, byl poněkud rozpačitý. Skoro to vypadalo, že se někdo vsadil, kolik se vejde 180ti stupňových zatáček na plochu 30x15 metrů. To naznačovalo, že trať nebude nijak rychlá a šíře stopy 2,5m neposkytne příliš prostoru pro chyby ani pro předjíždění. Nicméně reálná podoba trati dostála jistých změn a to k dobru věci.

Vzhledem k tomu, že olomoucký tým stavěl trať v hale Zora Olomouc poprvé, na pátek nebyl vyhlášen trénink. Proto mohli trénovat jezdci mimo olomoucký klub až v sobotu ráno. Vzhledem k nabitému harmonogramu a množství přihlášených převyšující 100 modelů byl trénink rozepsán pro jednotlivé kategorie a tedy každý jezdec měl na trénink k dispozici 2x5 minut, což není mnoho.

Zpočátku všichni jezdci (a mechanici) válčili s obrovskou přilnavostí povrchu, která auta v zatáčkách s chutí převracela, brousily se pneumatiky, vteřinovým lepidlem se upravovalo boční držení pneumatik, atd. Na prvních kvalifikačních jízdách byla vidět opatrnost pilotů a v podstatě i v průběhu druhé a třetí jízdy všichni měli na svých autech co dolaďovat.

David si sice vybral svou dávku smůly, kdy v druhé jízdě přišel o zadní kolo svého TLR 22 SCT, vinou špatně utažené matky, či v tomto případě špatným dotažením v podání otce-mechanika. V jízdě třetí pohrozila elektronika stávkou a David zůstal stát pod tribunou. Nicméně i přes tyto problémy nastupoval David do finále A z třetí pozice za Petrem Rodinou a Adamem Skopalíkem. Olomoucká trať dávala profilem skoků závodníkům zabrat, auta se často převracela dopředu. Skoky bylo nutno jezdit pod plynem a tedy před skokem bylo nutno brzdit. Vzhledem k charakteru trati zvítězil klidnou a soustředěnou jízdou bez chyb Petr Rodina, David Křižák skončil s nejrychlejším kolem dne u SCT 22.8 sec. na 2 místě, následován Dominikem Višváderem, a vzhledem k tomu, že Petr Rodina již vyrostl z juniorské kategorie, Davidovi připadlo první místo mezi juniory!!

U Buggy 2WD se naopak problémy nevyskytly dříve než ve finále. David předvedl konzistentní jízdu a ve své skupině vybojoval v kvalifikacích dvakrát třetí a jednou čtvrtou pozici.

V první finálové jízdě David Křižák podlehl nervozitě a společně s agresivním nastavením spojky se mu podařilo na startu provést backflip se zakončením na zádech. Ve finále B startoval z 5. pozice, do prvního okruhu nastupoval se ztrátou půl kola. Nasazovač oprávněně takovouto akrobacii hned po startu nečekal a tedy reakční čas byl poněkud delší. Zde však David Křižák předvedl bojovnost svého ducha ve vší kráse a po dvoukolovém souboji na ostří žiletky s Adamem Skopalíkem již postupoval jako nůž máslem, a zakončil jízdu na 4. místě.

V druhé jízdě nadále zrychloval a s nejrychlejším kolem za 21.799s s přehledem skončil jako druhý, těsně za Michalem Beranem s top kolem za 21.756.

V jízdě třetí opakoval svůj výkon z jízdy druhé, nicméně ve chvíli, kdy začal zkracovat náskok vedoucího Michala Berana, zhruba 4 kola před koncem závodu, Davidovi vypadla kulička kloubu spojovačky na levém zadním kole a auto připomínající legendárního Meresjeva se již jen doplazilo na začátek rovinky. Mechanik sice zasáhnul a auto ještě obkroužilo 2 kola, na nájezdy nejlepších jezdců však již nedosáhlo a se ztrátou 3 kol na vedoucího jezdce se David umístil na 10., nikoliv však posledním místě. Ve výsledku se však smůla nevyhýbala ani ostatním jezdcům a David skončil jako druhý ve finále B - celkově dvanáctý a zároveň byl nejlepším juniorem.

Za zmínku stojí také výkon Davidova mladšího bratra Václava, který se stejnou technikou - tedy TLR 22, statečně proháněl ve finále C zkušené matadory a dojel jako šestý. v této finálové skupině.

GRATULACE K VÝBORNÝM VÝSLEDKŮM CELÉMU TLR TÝMU KŘIŽÁK :-) !

1:10 Short Course - elektro 2WD

  1. Petr RODINA
  2. David KŘIŽÁK (TLR)
  3. Dominik VIŠVADER
  4. Jiří VANČURA
  5. Michal POSPÍŠIL

FINÁLE "B"1:10 Buggy - elektro 2WD

  1. Michal BERAN
  2. David KŘIŽÁK (TLR)
  3. Martin ZAVADIL
  4. Adam SKOPALÍK
  5. Michal RAPANT
  6. Fotogalerie

   Copyright © 1991-2019 Astra, spol. s r. o. - Modelářský velkoobchod. Prakšičká 2589, Uherský Brod, Česká republika.