David Křižák měl původně v záměru nastoupit do závodu na své domovské trati pouze v nelicencované kategorii 1:10 SCT 2WD, na základě apelace hlavního rozhodčího závodu a zároveň "šéfa" Davidova domácího klubu RC team Rychvald, p. Luďka Szostka, však nakonec jezdec nastoupil i do závodu 1:10 buggy 2WD.

Že se nejedná o "běžný závod", bylo znát již z páteční hojné účasti na tréninku, kdy na místě již byla přítomna většina teamů.

V sobotu den začal krásným ránem, a jak se později ukázalo, předpověď, co se týče teplot, rozhodně nepřeháněla. Na sluníčku bylo přes 40 stupňů celsia.

Davidovi dobře známá trať, která je rychlejšího rázu než např. trať v Olomouci, dost svědčila. Nicméně s větší mírou nerovností, které prověří nastavení auta. Na rozjížďky se startuje ze skoku "velbloud", přesněji z jeho středu.Následuje levá zatáčka, která přes terénní nerovnost pokračuje do kratší asi 12m rovinky. Vracečka jezdce obrátí na záludný a hojně proklínaný trojskok, který však naprostá většina jezdců skákala na jeden zátah. Další vracečka auta obrátí na nejrychlejší část trati - cca 35m rovinku, kde auta dosahují maximální rychlosti. Auto musí být dobře nastaveno, protože rovinka má sem tam nějakou drobnou nerovnost a při vysoké rychlosti může být toto fatální. Na konci rovinky 90ti stupňová zatáčka, dva drobné skoky a pak již následuje nájezd do klopené zatáčky. Díky naklopení, zde opět mohou auta opět dosáhnout poměrně velké rychlosti. Následuje v rychlém sledu 180 stupňů doprava, přejezd nerovnosti, diagonála doleva, krátká rovinka, esíčko a pak už náskok na velblouda, kde auta letí ve výšce okolo 2 metrů nad zemí.

Začátek do závodu se výjimečně povedl a první rozjížďku David ukončil na 1. místě v kategorii SCT a což překvapilo i samotného jezdce, vzhledem k tomu, že SCT má zapůjčeno od svého bratra a první svezení absolvoval na tréninku den před závodem. 1. rozjezd v kategorii Buggy 2WD, ukončil na 5. místě.

Výsledek se ve 2. rozjížďce téměř opakoval, 2. místo SCT, 5. místo buggy. U SCT stojí za zmínku krásný souboj se zkušeným Pavlem Červenkou, který si zde nakonec vybral svou část technických problémů.

Třetí rozjížďka skončila i přes očesané převody a nedojetou jízdou 3. místem v kategorii SCT. V kategorii buggy David spadnul o 1 příčku na 6. místo.

Do finále nastoupil z 2. pozice jak v kategorii SCT tak i buggy 2WD, ovšem tam pouze ve finále B. První finálová jízda se nesla v opravdu smolném duchu, nejprve ihned po startu vypověděl u SCT službu diferenciál a mechanik se musel srovnat, s ten den již druhou, rozborkou převodovky.

U buggy došlo k přezbrojení na nové křídlo a pneu, nicméně s vytrženou kuličkou zadní přepážky šasi, jízdu nedokončil a vzhledem k tomu, že tuto závadu již absolvoval v pátečním tréninku, stejně jako v předchozím závodě v Olomouci, bohužel již neměl tento díl k dispozici a ku slovu přišla improvizace, obsahující kompletní změnu zadní geometrie a zpevnění zbývající části přepážky epoxidem.

2. finálová jízda již proběhla u SCT bez problémů, nový planetový diferenciál fungoval k velké spokojenosti jezdce. Opět předvedl vyrovnaný boj s Pavlem Červenkou, který byl však opepřen o pomalejší jezdce odmítající i 4x za sebou uvolnit jezdcům o kolo rychlejším dráhu, popř. nesportovně trestajícím předjetí v první zatáčce. Tentokrát měl Pavel více štěstí i umu a David ukončil jízdu na 3tím místě, 1. Místo již čtvrtou jízdu v pořadí obsadil neskutečně rychlý Matěj Matlák.

Smolná série našla pokračování u buggy, kde David zvolil konzervativnější způsob jízdy, tak, aby vydržel podvozek. I tak, byla poznat jeho výrazná dominance ve finále B, bohužel, upadnuté zadní kolo ukončilo do té doby bezchybnou jízdu. Mechanikovi se podařilo kolo bleskově připevnit a jezdec jízdu dokončil na 4. místě.

Poslední jízda dne, kdy už byli všichni opravdu unaveni vysokými teplotami naštěstí nepřinesla další pohromy a David ukončil jízdu na svém již stabilním 3. místě u SCT a na 2. místě v Buggy skupina B.

Celkově David obsadil 3. místo v kategorii 1:10 SCT 2WD (což se rovná 1.místu mezi žáky) a 4. místo v B skupině 1:10 buggy 2WD (tedy celkově 14.místo, 1. místo mezi žáky)

1:10 Off Road SC (kategorie není zařazena do seriálu MČR 2015)

  1. Matěk Matlák
  2. Pavel Červenka
  3. David Křižák (TLR)
  4. Radim Weisser
  5. Kristian Kornuta
  6. Jakub Gabiec
  7. Štěpán Kyjevský
  8. Vojtěch Hudský

1:10 Off Road 2WD MČR

  1. Kája Novotný
  2. Marek Schiler
  3. Radim Hruska
  4. Roman Pudich
  5. Pavel Dostál
  6. .....................
  1. David Křižák (TLR)

Fotogalerie

   Copyright © 1991-2019 Astra, spol. s r. o. - Modelářský velkoobchod. Prakšičká 2589, Uherský Brod, Česká republika.